fredag den 30. september 2011

Brikker og fly-typer på flyvergrillen

Da vi var på Flyvergrillen i går, sad drengene og jeg og snakkede, mens vi ventede på at Mikkel hentede juice og fritter. Vi talte lidt om fly og Alfred spurgte, hvor højt oppe de egentlig fløj. De flyver i ca. 10 km oppe, svarede jeg.
Det er ikke helt rigtigt, lød det fra kvinden ved nabobordet. De flyver i 10-12.000 meters højde fortsatte hun og begyndte at fortælle om forskellige flytyper, som jeg slet ikke kan huske, for hun sagde ikke 'en stor rød' eller 'den fra SAS' men noget med numre. Og hun vidste meget og fortalte meget. Lidt efter viste hun os billeder af sine katte på mobilen. Og fortalte meget.
Jeg lyttede, spurgte og tænkte, at hun nok også havde et par brikker fra autisme-puslespillet. Og så blev jeg egentlig ret glad. For det er så dybt beundringsværdigt at opleve den inderlige glæde nogen mennesker har ved noget så umiddelbart kedeligt som fly. Og hun var så glad for at dele sin viden.
Man kan opleve og observere meget andet end fly på Flyvergrillen. Det gør det til et ganske særligt sted. Med fritter til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi bliver glade for hver en kommentar og hilsen - tak fordi du læser med!