søndag den 7. august 2011

Vi tager det roligt...

Vi tager det roligt

Sommerhuset er pakket ned for denne gang - nu er weekendversionen tilbage. Og som det ses har Tøffe hurtigt vænnet sig til at være tilbage på 3. sal+.
I morgen er den længe ventede dag, hvor Alfred starter på Skolen i Peder Vedels gade (PVG). Det er vist mest os, som ser frem til det, for Alfred har været ked af det de sidste dage og spurgt meget til, om han ikke nok kunne få lov til at gå på sin gamle skole. Han er heldigvis til at tale med, selvom han ofte hævder, at jeg ikke forstår noget. Og det gør jeg nok heller ikke. Og jeg kender heller ikke fremtiden, som han påpegede, da jeg prøvede at sige, at det nok skulle blive godt på den nye skole. Bah! sagde han. Men efter en lang snak med stille ord, lidt fjol med bamserne og et løfte om at yndlingsbamsen Alma godt må komme med i skole i morgen (sammen med Nintendoen), så gik det lidt bedre.
Og jeg synes det er ok, at han er ked af det. Han ved jo ikke, hvorfor han skal glæde sig til det nye skoleliv. Men det ved jeg. Tænk, at være 6 børn i klassen. Have sin helt egen isolerede enerplads, eget skema, rolige aktiviteter og fast, synlig struktur og tydelige voksne. Og når man så endda kan læse allerede, så er det bare frem med alle de spændende ting, som venter!
Alfred synes vist, jeg er lidt tosset, men efter han havde læst en hel side i et Anders And blad her til aften, så forsøgte jeg at forklare ham, at det at kunne læse kan sammenlignes med at komme til en helt ny verden - en helt ny planet af viden og eventyr, som bare venter på at blive opdaget. Han synes, jeg er tosset. Men hvis jeg bare vil lade som om jeg besvimer, når han har læst for mig - så er det vist helt i orden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi bliver glade for hver en kommentar og hilsen - tak fordi du læser med!