mandag den 1. august 2011

En lang liste

Jeg er lige blevet færdig med to af mine bøger - begge af John Elder Robison. Jeg kan varmt anbefale dem begge, for de giver et begavet indblik i et liv med Aspergers og en opvækst som langt fra har været nem. Begge bøger giver dog også en masse håb og understreger vigtigheden af selvindsigt og viden om autisme. Robison er også god til at fortælle om alle de gode ting der er ved autismen - alt det som har givet ham et rigt liv.
Og så er han skarp i sin måde at opsætte det pudsige ved vores opfattelse af 'normal' adfærd. Adfærd som er anderledes og bliver kritiseret eller latterliggjort, når man er barn eller teenager bliver karakteriseret anderledes, når man er voksen. Så er nørdet viden værdsat.

Læs bøgerne! Både Look me in the eye og Be different kan fås på nettet og er alle pengene værd. Jeg er blevet klogere og glæder mig til, at Alfred bliver stor nok til selv at læse dem.

Og så er der jo en stor autisme-verden derude - masser af viden, blogs og indsigt. Her kan du f.eks. finde links til en lang liste af amerikanske blogs om autisme og hvordan det påvirker livet i en familie.

1 kommentar:

  1. Tak for anbefalingen, de bøger vil jeg skrive på ønskelisten.

    SvarSlet

Vi bliver glade for hver en kommentar og hilsen - tak fordi du læser med!