onsdag den 10. august 2011

Born to ride



Det er ikke kun Alfred som tager hul på hverdagen. August er jo blevet elitecykelist og tog for første gang turen til børnehave i dag. Trods et par mindre styrt og en hel masse modvind klarede han det i godt humør - og var pænt tilfreds med sig selv, da han indtog Røde Møllegård. Og så er det jo dejligt at blive mødt af bedstevennen Noah og lege som om man havde leget sammen igår.

Glad. Som i... glad
Ellers kan vi faktisk ikke få armene ned. Alfred blev hentet i taxi i morges for første gang. Hvilken ubegribelig luksus som ikke kun hjælper os ret logistikmæssigt, men også i den grad får Alfred i skole med mest muligt overskud. "Han kørte lige i et godt tempo til mig", lød svaret, da jeg spurgte til dagens tur. Og jeg har prøvet at tude på vej hjem fra skole med Alfred. Det gjorde jeg også næsten i dag. Men det var af helt andre grunde end sidst. For Alfred var ikke bare ok. Han var glad - som i 'små løbende hop' glad. Som i "jeg synes den nye skole er bedre for mig" glad. Og så er jeg også glad. Som i "for hulan det har været det hele værd og nu kan jeg da næsten ikke ønske mere" glad.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det skønt at følge med i din blog for tiden! Fantastisk at Alfred allerede fra starten selv kan se, at den nye skole er det helt rigtige for ham.

    SvarSlet
  2. Nååå, smukke Kathy. Det trækker i tårerkanalerne.
    Knus Birgitte

    SvarSlet

Vi bliver glade for hver en kommentar og hilsen - tak fordi du læser med!