onsdag den 22. juni 2011

FC Mor nær bundgrænsen

Ja, det er ikke fordi fodbold fylder specielt meget hjemme hos os. Men på vej til skole erklærede Alfred, at FC Mor var hans yndlingshold.
FC Mor rykkede dog hurtigt helt ned til bundgrænsen, da hun havde glemt at de skulle på tur. Så han havde almindelig skoletaske og madkasser med - og jeg havde endda glemt hvor de skulle på tur til. I autisme-fodbold jagon oversættelse svarer det til en "svinestreg", som da også blev straffet benhårdt med vrede og flugtforsøg.
Efter kampen blev FC Mors cheftræner spurgt hvordan hun selv synes det var gået.
- Altså vi kom godt fra start og lige før pausen regnede vi stadig med et positivt resultat. Men det er jo helt utilgiveligt, at jeg på den måde overser sådan en tur-udfordring og ikke formår at få den vendt til noget positivt. Jeg er dog glad for at hjælpetræneren var god til at gå ind og dække op, så vi ikke rykker helt ned.
Hjælpetræneren er Alfreds støtte Edel, som måtte hjælpe mig med at holde ham, så han ikke løb væk. Det er heldigvis aldrig sket, og han plejer ikke at reagere som han gjorde i morges. Men jeg plejer heller ikke at glemme på den måde.

August er min wing-man og forsøgte at hjælpe ved at synkron-skælde ud på Alfred. Det fik jeg stoppet, men han var også lidt ked af den skæve start på en af sæsonens sidste kampe (for nu at blive i fodbold lingo).
Jeg sang en lille hjemmelavet undskyld sang på vej til børnehave. Han svarede med sang(det søde væsen!) "Det behøver du ikke sige undskyld for. Det er ok."

Eksperter vurderer, at FC Mor på baggrund af dagens kamp bør overveje at hente tidligt i dag og sætte endnu mere fokus på forberedelse i den kommende sommerferie-sæson.
[Jeg har lånt billedet - det har intet med Vejle at gøre. Sig til, hvis det skal fjernes.]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi bliver glade for hver en kommentar og hilsen - tak fordi du læser med!