torsdag den 31. marts 2011

Jeg forstår det ikke!

Jeg forstår det ikke! Vi har fået svar på vores klage fra PPR. Og fået medhold i at Alfreds skoleplacering ikke er optimal. Men de mener stadig ikke, at han skal i specialtilbud. Næ, han skal da tilbage i Indskolingsklassen, for der kommer nye børn. Selvom de godt ved at vi ønsker et mere permanent tilbud til ham, som de skriver. Så vi tisser da lige i bukserne et år mere og håber det hele bliver bedre eller går væk.
Jeg har talt med PPR tidligere - om vi var interesseret i en plads i Indskolingsklassen. Jeg fik også fortalt, at der kom ny børnesammensætning. Men jeg sagde tydeligt Nej tak! Så jeg forstår det virkelig ikke.
Jeg troede, vi havde et barn og ikke en hacky-sack bold der skal sparkes rundt.

Så hvis nogen kan forklare mig, hvordan det hænger sammen, vil jeg sætte stor pris på det. For vi klager (naturligvis) igen. Selvom jeg ikke kan lide ordet klage. Det er så negativt. Vi anker. Jeg kan godt lide anker.

2 kommentarer:

  1. Kære Katrine.
    Hvor jeg bare føler med dig. Vi har jo selv været i den samme situation som jer, og det er ganske forfærdeligt at se sit barn få det dårligere og dårligere bare fordi man ikke kan få det skole tilbud som er så indlysende nødvendigt.
    Vi ligger under for det jeg kalder regnemaskine politik, politikkerne taster på deres lommeregnere og regner ud hvad der er billigst på den korte bane.
    Jeg gik så langt at jeg flyttede landsdel bla. pga manglende skoletilbud.
    Men fat mod, når du har tilkæmpet dig det rette skoletilbud så lover jeg dig at jeres liv bliver meget lettere, at det vil ha været alt det hårde arbejde værd med ankesager osv.
    De varmeste tanker, Kirsten (mit liv med aspergers)

    SvarSlet
  2. Den stille pige07 april, 2011 16:58

    Ha ha, ja anke lyder lidt bedre og mindre negativt end klage.

    Et anker er præcis, hvad man har brug for som hancicapforælder; så man ikke synker til bunds...

    SvarSlet

Vi bliver glade for hver en kommentar og hilsen - tak fordi du læser med!