tirsdag den 1. marts 2011

Hjerte(s)kær


Min dag havde været lidt lang og krydret med en meget alvorlig bekymringsskrivelse fra skolen, som i den grad skar i hjertet. Det er en meget god beskrivelse i den forstand, at den detaljeret beskriver hvor store problemer Alfred har hver eneste dag i skolen. Det er læsning der gør det svært for mig at aflevere ham i morgen. Men det er nødvendige beskrivelser, hvis vi skal have ændret afgørelsen om hans skoleplacering. For uanset lærernes og skolens indsats, så er det ikke det rigtige sted for Alfred.

Nå - men alle triste tanker forsvandt da jeg kom hjem til duften af bacon og et kæmpe kram fra Alfred. August er hos mormor og morfar (Tak!), så det var helt på Alfreds præmisser. Og han strålede. Lavede sjov. Fjollede. Men ville stadig ikke tale om skolen...
Efter aftensmaden fandt han selv vandfarverne og lavede det skønne maleri til mig. Og måske kan man fornemme at han er blevet klippet. Lidt. Og så fandt han lige på to historier, som jeg skulle skrive ned i vores historiehæfte. Hans sproglige overskud er enormt, han kan så meget. Der er bare nogle helt basale færdigheder som han ikke har - og ikke udvikler af sig selv.
Alfred har sådan en ganske særlig sjæl. Delikat og fintfølende. Kan finde på at sige at det F han har skrevet i sit navn "ligner et suk". Han er min hjertenskær, mit elskefjæs!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi bliver glade for hver en kommentar og hilsen - tak fordi du læser med!