mandag den 21. februar 2011

Indtil videre


Stemningsbillede fra Disney Sjov hos mormor og morfar - med flødeboller, frugtfad og bussemænd
 Jeg vil lige dele en god pjece til pårørende til familier med autisme. Den hedder Kære venner, er skrevet af Dorte Ørsig og giver syv gode råd om hvad man som familie har brug for.
Vi er tilbage efter vinterferien, som bestod af sommerhus, mormor & morfar og en voksentur til Malmø. Det var dejligt, og drengene har hygget sig. Men den bestod også af et afslag på vores ansøgning om specialskole til Alfred. Det kunne jeg skrive mange ord om, men føler mig helt ærligt ret tom. Derfor fandt jeg linket til Dortes pjece i stedet.

4 kommentarer:

  1. Jeg er ked af at høre om afslaget. Det er virkelig uretfærdigt! Er det fordi der ikke er plads eller er det et "principielt afslag"?

    SvarSlet
  2. Jeg er ret sikker på at de ikke må give begrundelsen at der ikke er plads. De skal jo i princippet give det tilbud som barnet har brug for.
    De skriver bl.a i afslaget at han jo trives og er glad for i sin skole/fritidshjem og man derfor lægger vægt på at han kan blive der.
    Det er vi naturligvis meget uenige i og vil tage det med i vores klage over afgørelsen.
    /Kathrine

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare forfærdeligt for jer. Og utroligt at de kan finde på at skrive, at han trives i skolen, når det netop er det, der er problemet.
    Jeg har lyst til at skrive en hel smøre om, hvordan vi greb det an da vi søgte om at få vores dreng i specialbørnehave, men I har sikkert helt styr på det. Hvis jeg lige skal sige en enkelt ting, så tror jeg, det afgørende, for at han fik pladsen, var, at vi blev ved med at kæmpe og stod fast på at det var det eneste tilbud som kunne rumme vores dreng og at vi fik ALLE fagfolk der så meget som havde set på vores dreng i en halv time til at skrive notater/rapporter om ham, som alle viste, at han ikke kunne rummes og udvikle sig i det almindelige pasningssystem. Puhha hvor var det en hård omgang. Jeg føler virkelig med jer, at I skal igennem alt det nu.
    Janni

    SvarSlet
  4. Hej Janni
    Det er altid godt at høre, at det betaler sig at holde fast og blive ved med at insistere. Det er også vores strategi - for vi ser også kun specialskolen som det rigtige tilbud til Alfred.
    Mange hilsner
    Kathrine

    SvarSlet

Vi bliver glade for hver en kommentar og hilsen - tak fordi du læser med!