onsdag den 28. april 2010

Dyppe drengen

Alfred har jo sidste dag i børnehaven i morgen. Jamen - han er jo lige begyndt! Men nu er dagen kommet og så skal man jo have noget med at dele ud. Og jordbær alene var altså ikke helt 'slik' nok, mente Alfred. Så vi måtte jo finde en løsning (et koncept vi arbejder meget med herhjemme - løsning). Og da jeg foreslog, at vi dyppede bærrene i chokolade og kom krymmel på - så talte vi samme sprog.
Han glæder sig meget til at skulle dele ud i morgen - og faktisk også til at skulle starte på fritidshjem på mandag. Det er en stor lettelse, når vi med lidt gru har set frem mod dagen, hvor han skulle forlade den fantastiske børnehave, som har været god for ham.
Ta-daa! Den tilfredse kok ser på sit skaberværk.
Alfred har det ellers rigtig godt for tiden (selvom man aldrig må skrive den slags, for så vender det). Men det har han altså. Mere overskud, vil mange ting, prøver selv, giver August plads - og så er han kærlig som altid og med på sjov & ballade.
F.eks. var han helt med på at lave disse dyppe-bær sammen med mig her til aften. Han tog fat med dyp og drys og blev ved - selvom han gerne ville spise bær selv, fortsatte han til vi var færdige. Han var tålmodig og ikke bange for at gøre fejl. Det kan han ellers godt være. Så går han i baglås, hvis han ikke lige ved hvad han skal - eller hvis noget ikke bliver rigtigt.


Og jeg hyggede mig så meget. Tænk at være så heldig. At være mor til sådan en vidunderlig unge. Altså! Og så giver han de sødeste kys, og siger at jeg har Verdens bedste kinder og at jeg dufter af lavendel og han ved hvad en brontoscorpio er og... og. og og


video

Og hvis du har fået lyst til at lave lidt sommer-lækkerier, forklarer Alfred hvordan og ikke mindst hvorfor, vi har lavet lækkerierne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi bliver glade for hver en kommentar og hilsen - tak fordi du læser med!