søndag den 14. marts 2010

Delle

Jeg havde August med ude og handle i lørdags. Vi var bl.a. i fiskehandleren på Holmbladsgade, hvor ekspedienten gav den lille en lun fiskefrikadelle.

På vej over i Amager Centeret ville jeg så hjælpe drengen med at komme den ret store fiskefrikadelle til livs, så jeg spurgte, om jeg skulle tage en bid af hans delle.
Svaret kom promte: "Du HAR en delle!"

Jeg pegede på fiskedellen igen og sagde, at jeg bare ville tage en lille bid af hans delle, så den ikke var så stor, og til det svarer drengen igen: "Nej, du HAR en delle!" ... og peger så på min mave.

Vi lader den stå et øjeblik og takker i øvrigt Jakob Martin Strid for især et af hans glimrende rim i bogen "Mustafas Kiosk", hvorfra Augusts fascination af min topmave stammer

Alis far har overskæg og knipser så det smælder
Min er skaldet som et æg - til gengæld har han deller

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi bliver glade for hver en kommentar og hilsen - tak fordi du læser med!