søndag den 7. februar 2010

Jeg "Ditter"

Forleden, på vej hjem fra børnehaven, mødte vi Susanne med Sofus og Selma nede på gågadestykket af Lergravsvej og fulgtes hjem med dem.
De gik i gården mens vi gik op.
August stillede sig op på sin skammel og kiggede ned i gården efter dem.

"Jeg ditter bå dem!", sagde han.
"Nej, du må ikke tisse på dem...", drillede jeg ham (da "Ditte" og så er hans ord for at tisse)
"Naaaaaarj, jeg igge ditter bå dem; jeg DITTER bå dem!", svarede han - og jeg holdt op med at drille ham.

Lidt senere da jeg havde sat ham på toilettet kunne jeg alligevel ikke lade være...
- "August? Kan du sige 'kigge'?"
- "Ditte!"
- "Kan du sige 'tisse'?"
- "Ditte!"
- "Kigge...?"
- "Ditte!"
- "Tisse...?"
- "Ditte!" (og så gik der ligesom en prås op for den unge mand...)
"Dodut, Delma, ned' gården ... Jeg Ditter på dem ... dem bli'r helt WÅD!..."
"Hihi, jeg Ditter på dem!"


Han har skam sans for både humor og sprog den lille.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi bliver glade for hver en kommentar og hilsen - tak fordi du læser med!