torsdag den 5. maj 2005

Sover bedre


Ja, vi synes jo selv, at han er noget af det dejligste - især fordi vores indsats mht. søvn synes at virke. Vi satte (hårdt) ind efter bogen "Godnat og sov godt" fra mandag aften, samtidig med at al natmad - incl. måltidet kl., 23 - blev skåret væk. Men det går godt, og han falder hurtigere og hurtigere i søvn, samtidig med at han vågner færre og kortere gange om natten.

Han kommer i seng efter en sang (Jeg ved en lærkerede) omkring kl. 20:15 puttet med dynen og bamse Alma, som farmor har syet, og han kommer op af sengen, når han virker udhvilet (og helst ikke før kl. 6) - det er nemlig mama som har morgenvagten ;) Vi vil prøve at få den til at blive omkring 7-7:30. Det vil være et godt tidspunkt.

Nogle kritiserer bogens metode, men mange har haft succes med den. Vi satte os for at give den en uge - og tro på, at det nok skulle virke, og at vi ikke var onde ved ham ikke mindst. Vi støtter hinanden, og det har faktisk ikke været slemt. Den første aften græd han sin "brokke-gråd" i ca. 30 min., hvor vi gik ind til ham min. hver 5 minut og forsikrede ham om, at alt var ok og at han skulle sove. Anden aften gik der kun 15 min. og i går skulle vi kun ind til ham en enkelt gang.

Jeg tror, at han kan mærke, at vi er sikre på metoden. Vi udtråler sikkerhed og vores stemmer er bestemte, men kærlige. Samtidig får han en masse kærlig omsorg - kys og sang - inden han skal sove. Det hjælper vel også. Jeg håber, det vil bliver ved med at virke - i så fald vil jeg klart anbefale metoden. Om ikke andet er det værd at læse bogen, hvis ens barn ikke vil sove.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vi bliver glade for hver en kommentar og hilsen - tak fordi du læser med!